درباره عملکرد تسمه تایم و زمان تعویض آن

تسمه تایم یا تسمه پلاستیکی قسمتی از موتور احتراق داخلی خودرو است که میل لنگ خودرو را به میل سوپاپ ها متصل می نماید. عملکرد تسمه تایم به این صورت است که زمان صحیح باز و بسته شدن سوپاپ ها را تنظیم می نماید و آن ها را به چرخش درآورده و کنترل می نماید.

در مورد تسمه تایم در تعمیرگاه تمام خودروهای چینی

تسمه تایم یا زنجیر تایم چیست

بنابراین تسمه تایم یا تسمه تایمینگ بخشی از موتور احتراق داخلی است که زمان‌بندی سوپاپ های موتور را کنترل می‌کند. در بعضی از موتورها برای این کار به جای تسمه از چرخ دنده استفاده می‌شود. در گذشته از زنجیر بجای تسمه استفاده میشد ولی امروزه تسمه جایگزین زنجیر شده است ولی هنوز هم در ماشین های سنگین زنجیر کاربرد دارد که نسبت به تسمه پلاستیکی دارای معایب و مزایایی است. از جمله به خاطر فلزی بودن زنجیر عمر طولانی تر دارد و از آسیب هایی که احتمال رویت آن ها در تسمه تایم وجود دارد مصون است.

زمان تعویض تسمه تایم در تعمیرگاه تمام خودروهای چینی

بهترین زمان برای تعویض تسمه تایم

زمان تعویض این قطعه در اتومبیل های مختلف متفاوت است و بهترین حالت بازدید دوره ای و چک کردن در کیلومتر های مختلف است و یا گاهی ممکن است به گوش رسیدن صداهای هشدار نشانی از فرا رسیدن زمان تعویض تسمه تایم باشد. مانند زمانی که موتور روشن شده و یا شتاب می گیرید و صدا های قیژ قیژ شنیده میشود. در این مواقع عملکرد تسمه تایم دچار مشکل شده است و باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

علائم فرا رسیدن زمان تعویض تسمه تایم

اگر دور موتور بد عمل کند و یا در مدت زمان استفاده، تسمه دچار فرسایش و خوردگی دندانه ها شود. همچنین به و جود آمدن و یا دیده شدن مشکلاتی در استارت و حرکت ماشین و همچنین خروج دود بیشتر از اگزوز خودرو به علت وارد شدن فشار بیشتر به قطعات ماشین از مهمترین نشانه های فرا رسیدن زمان تعویض تسمه تایم است.

تعویض تسمه تایم در تعمیرگاه تمام خودروهای چینی

تعمیرگاه موتور و گیربکس 115

در تعمیرگاه صداقت کلیه تعمیرات موتور ماشین، گیربکس ها و اجزای خودروهای چینی انجام میپذیرد و شما میتوانید برای تعمیر، خرید و عیب یابی گیربکس خودرو چینی خود با تعمیرگاه تماس حاصل فرمایید.

انجام کلیه خدمات: تعمیرات تخصصی تمامی کارهای برق، مکانیکی، تنظیم موتور، جلوبندی، کولر و تزئینات و تامین قطعات تعویض دیسک و صفحه، تعویض تسمه تایم، تعویض لنت و تعمیر توربو شارژر و تعمیر گیربکس های اتومات (CVT ،ATF)،تعمیر گیربکس دنده ای، گیربکس اتومات و نیمه اتومات،تعمیر گیربکس MT، تعمیر گیربکس CVT، تعمیر گیربکس ATF، تعمیر گیربکس AMT، تعمیر گیربکس DCT با دستگاه و شارژ گاز کولر با دستگاه و صافکاری و نقاشی

شماره تماس تعمیرکار تعمیرگاه موتور و گیربکس 115

09124283389   09384283389  جاوید ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مکانیک سیار در محل تهران و کرج
تعمیرگاه اورژانسی موتور و گیربکس 115