درباره برد الکترونیکی ماشین‌های چینی و تعمیرات آن

قطعات و برنامه‌های الکترونیکی در صنعت خودروسازی مدرن به طور فزاینده ای نقش قابل توجه و بالقوه ای را ایفا می‌کنند. از برق خودرو برای هدایت، مکان یابی، کنترل و انتقال آن استفاده می‌شود که این اعمال بدون وجود مدار چاپی (PCB) امکان پذیر نیست. تقاضای زیاد برای خودروهای دیجیتالی همراه با فراهم شدن امکانات رفاهی بیشتر، تقاضا برای PCB ها را به شدت افزایش داده است.

درباره برد الکترونیکی ماشین‌های چینی و تعمیرات آن

برد مدار چاپی یا PCB چیست؟

بُرد مدار چاپی یا برد الکترونیکی Printed Circuit Board (PCB) مجموعه‌ای از مدارهای الکتریکی است که می‌تواند تنها از یک لایه مس (یک طرفه)، دو لایه مس (دو طرفه) یا چندین لایه به رنگ‌های سبز، نارنجی و آبی ساخته شده باشد. تمام قطعات الکترونیکی خودرو از جمله مقاومت، خازن، آی سی و سایرین بر روی این صفحه مونتاژ می‌شوند.

قطعات PCB در صنعت ماشین‌های چینی

به خوبی می‌دانیم که امروزه بازار محصولات چینی نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا بسیار داغ و پر فروش است. از هر پنج خودکاری که در جهان موجود است، چهار قلم آن «ساخت چین» است و از هر دو لباس زیر در بازار فرانسه، یک لباس در چین تولید می‌شود. از هر پنج ماشین در جهان، یک ماشین ساخت چین است و به طور کلی از هر سه کالای صادراتی در جهان یکی از آن‌ها ساخت چین است.

برترین محصولات الکترونیکی جهان در شنژن چین ساخته می شوند: آیفون، آی پد، آی پاد، سامسونگ، نوکیا، سونی… این محصولات الکترونیکی مد روز مورد علاقه بسیاری از جوانان قرار گرفته است، آیا می دانستید که 99٪ از این محصولات الکترونیکی که تنها نام شرکت‌های تجاری بزرگ را یدک می‌کشند در شهر شنژن و در کشور چین تولید می‌شوند؟

برد الکترونیکی ماشین‌های چینی و تعمیرات برق خودرو

چین کشوری است که ارزانترین نیروی کار تولید در دنیا را دارد و به این خاطر و با کمک سایر سیاست های حمایتی دولت توانسته است رشد اقتصادی خوبی ایجاد کند و افراد بیشتری را به کار مشغول کرده و سطح رفاه مناسبتری در زندگیشان برساند. البته هزینه‌های پایین زندگی در چین نیز از دیگر دلایل مهم و کلیدی برای پایین بودن دستمزد کارکنان در صنایع تولیدی می‌باشد.

قطعات PCB یا همان برد مدار چاپی ماشین‌های جک، لیفان، ام وی ام و سایر خودروهای چینی، که یک کالای مورد تقاضا و کاربردی است در کارخانه‌های کشور چین ساخته شده است.

در چین به دلیل استفاده کارخانه‌ها از دستگاه‌های به روز و با فناوری‌های پیشرفته سفارش بردهای مدار چاپی را با سرعت، ظرفیت و کیفیت بسیار بالایی انجام می‌دهند؛ به طوریکه سفارش PCB در تیراژ بالا از نظر زمان تحویل، قیمت و کیفیت بسیار رقابتی خواهد بود و به همین علت است که معمولا تولید برد مدار چاپی در تیراژ بالا مقرون به صرفه تر خواهد بود.

درباره برد الکترونیکی ماشین‌های چینی و تعمیرات آن

کاربرد تابلوهای مدار چاپی صنعت ماشین‌های چینی (PCB ها) چیست؟

PCB ها از نحوه رانندگی و استفاده از وسیله نقلیه گرفته تا کنترل موتور و سنسورهای کیسه هوا، و مدیریت ترمز ضد قفل و حتی پشتیبانی از GPS، انقلابی ایجاد کرده اند. تقریباً تمام امکانات مدرن موجود در خودرو در راهروی شما یا ناوگان در حیاط کسب و کار شما به PCBهای خودرو متکی است.

با اضافه کردن نمایشگرهای هدآپ، روکش‌های شیشه جلو، سیستم‌های ناوبری داخل کابین و سایر وسایل الکترونیکی برای کمک به رانندگی یا آرامش در حین رانندگی، تقاضا برای PCB‌ها که با سیستم‌های دیگر تداخل ندارند همچنان افزایش می‌یابد. .

بردهای مدار چاپی خودرو از MCL به طور خاص برای پشتیبانی از هر برنامه جداگانه طراحی شده‌اند و در محیط‌های واقعی که تجربه خواهند کرد، چه در داشبورد، زیر کاپوت یا در مناطقی که حرکت قابل توجهی دارند، کار می‌کنند.

تعمیرات بوردهای الکترونیکی ماشین‌های جک، لیفان، ام وی ام، چانگان، برلیانس و جیلی و سایر ماشین‌های چینی در تعمیرگاه‌های خودروهای چینی نیاز به ابزار آلات و دستگاه‌های مناسب و تجربه کافی تعمیرکار در این زمینه را دارد. بنابراین در صورت وجود عیب در سیستم برق خودرو خود، باید برای تعمیرات به یک تعمیرگاه ماشین‌های چینی مراجعه کنید.

درباره برد الکترونیکی ماشین‌های چینی و تعمیرات برق خودرو

چرا از مدار چاپی در ماشین‌های چینی استفاده می شود؟

محبوبیت بردهای مدار چاپی برای وسایل نقلیه را می توان نه تنها به عملکرد آن، بلکه به دلیل مزایای بسیار زیاد آن‌ها نسبت داد. این فناوری یک نوآوری مورد استقبال در تولید خودرو است زیرا کاربردهای گسترده ای دارد. هیچ قطعه جایگزین دیگری نمی‌تواند وظایف آن را بر عهده بگیرد یا حداقل از نظر کیفیت مناسب نیستند و نمی‌توانند به جای آن استفاده شوند.

تقریباً هر چیزی که در ماشین چینی خود می‌بینید و به صورت دیجیتالی نمایش داده می‌شود، به احتمال زیاد توسط یک برد مدار کنترل می شود. بردهای مدار را می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که دستورات ضروری سیستم را بدون توجه به بزرگ یا کوچک بودن آنها به طور دقیق انجام دهد. یکی دیگر از دلایلی که صنعت خودرو استفاده از PCB را در وسایل نقلیه پذیرفته است این است که تعمیر آنها بسیار آسان است. پس از تولید PCB، بازیابی مجدد آن برای تعمیر سریع و استفاده بسیار آسان است.

 

شماره تماس تعمیرکار تعمیرگاه موتور و گیربکس 115

09124283389   09384283389  جاوید ابراهیمی

حتما ببینید

مشخصات گیربکس CVT

عملکرد گیربکس CVT و عیب یابی و تعمیر آن در خودروهای چینی

گیربکس از اجزای اصلی تمام وسایل نقلیه است و بعد از موتور مهمترین بخش هر …

یک نظر

  1. با سلام، موتور ماشین لیفان ۶۲۰ ۱۶۰cc اخیرا” تعمیراساسی شده لکن از همان روز اول که ماشین رو تحویل گرفتم چراغ svs آن روشن ماتده، البته به من گفتند که بعد از چند روز و و آبندی و تعویض روغن اولیه احتمالا” برطرف خواهد شد!
    آیا خطری متوجه مااشین بنده نیست؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مکانیک سیار در محل تهران و کرج
تعمیرگاه اورژانسی موتور و گیربکس 115