تعمیر چراغ SVS و دلیل روشن شدن آن در خودروهای چینی

پیشرفت تکنولوژی در سیستم ماشین‌های جدید به گونه‌ای شده است که هنگام بروزحوادث، یا در صورت نیاز به اخطار و هشدار از طرف قطعات الکترونیکی و برقی خودرو، پیغام‌ها تنها به صورت یک پیام خلاصه در قالب عکس در نمایشگر ماشین نمایش داده می‌شوند. بنابراین آشنایی و آگاهی از مفهوم هر چراغ یک ضرورت محسوب می‌شود. در این مقاله ما به معرفی چراغ سرویس یا هشدار SVS و دلیل روشن شدن آن میپردازیم.

تعمیر چراغ SVS و دلیل روشن شدن آن در خودروهای چینی

چراغ هشدار SVS – چراغ هشدار در سیستم پاشش سوخت

در صورت بروز مشکلی در موتور خودرو به جز سیستم OBD، چراغ SVS که مخفف عبارت Service Vehicle Soon Light و یکی از چراغ‌های چک یا  چراغ های ECU موتور است، روشن می‌شود. روشن شدن این چراغ علاوه بر هشدار بروز نقص در موتور خودرو، اخطاری برای بروز مشکل در بخش سوخت رسانی ماشین و یا حتی سنسور کیلومتر است.

برای خواندن کد خطا و برطرف نمودن ایراد این قطعه به دستگاه خاص و تجربه تعمیرکار نیاز است، لذا در صور روشن شدن آن به تعمیرگاه معتبر و مجهز  مراجعه نمایید. عدم توجه به روشن بودن این چراغ و رفع مشکل آن موجب وارد شدن آسیب ‌های جدی به موتور ماشین خواهد شد.

تعمیر چراغ SVS و دلیل روشن شدن آن در خودروهای چینی

چراغ هشدار SVS چیست؟

برای بسیاری افراد سوال است که آیا چراغ هشدار SVS از جمله چراغ‌های چک موتور است؟ در جواب می‌توان گفت بله و این چراغ نشانگر این است که به طور خاص یک مشکل یا نقص در موتور خودرو یا سایر بخش‌های مرتبط آن شناسایی شده است.

تعمیر چراغ SVS و دلیل روشن شدن آن در خودروهای چینی

روشن شدن چراغ سرویس SVS خودرو شما به چه معناست؟

شایع ترین دلیل روشن شدن چراغ سرویس این است که وسیله نقلیه نیاز به تعمیر و بررسی معمول دارد. این موضوع می‌تواند به دلیل موارد زیر باشد:

یک تعویض روغن
تعویض فیلتر کابین
تعویض فیلتر هوا

ماشین مدرن شما دارای یک صفحه نمایش روی داشبورد است که در آن می‌توانید پیغام‌های سیستم را مشاهده کرده و درصد سلامت موتور را بررسی کنید. بنابراین در صورت روشن شدن چراغ‌های چک از جمله چراغ SVS می‌توانید به وجود ایراد و یا نقصی در سیستم موتور، برق و سوخت رسانی خودرو پی ببرید. مثلا اگر درصد سلامت روغن شما بسیار پایین باشد، چراغ سرویس هشدار داده که نسبت به تعویض هرچه سریعتر آن و سرویس مایشن خود اقدام نمایید.

سرویس ماشین در تعمیرگاه به چه معناست؟

رایج ترین سرویس برای هر خودرویی بررسی موتور و چراغ‌های چک، برق خودرو و تعویض روغن موتور است. روغن موتور برای روانکاری قطعات متحرک داخل موتور خودرو استفاده می‌شود. روانکاری اصطکاک و گرمای تولید شده توسط موتور را کاهش می‌دهد. ممکن است وسیله نقلیه شما نیز از مشکلات جدی روغن موتور مانند نشت روغن موتور، فشار کم روغن موتور یا روغن بیش از حد در موتور نیز رنج ببرد. در  تعمیرگاه موتور و گیربکس 115 روغن موتور، جزئیات روغن موتور، انواع مختلف روغن موتور و نحوه تعویض صحیح روغن موتور خودروی شما بررسی می‌شود.

یکی دیگر از نیازهای رایج خدماتی که خودروی شما احتمالاً به آن نیاز دارد، سرویس باتری است. این امکان وجود دارد که چراغ سرویس خودروی شما به دلیل نیاز به تعویض باتری، روشن باشد. در این صورت نشانگر چراغ باتری نیز می‌درخشد و ضرورت تعویض باتری خودرو را هشدار می‌دهد.

حتما ببینید

تعمیر موتور در تعمیرگاه تمام خودروهای چینی

درباره موتور خودرو و قطعات و انواع موتور خودروهای چینی

در خودرو موتور قدرت و نیروی لازم برای حرکت خودرو را فراهم می آورد. شکل، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مکانیک سیار در محل تهران و کرج
تعمیرگاه اورژانسی موتور و گیربکس 115