تعمیرات و عیب یابی برق خودروهای چینی

یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های خودرو، برق خودرو است چرا که از فناوری های روز و قطعات و بخش های مختلف و متنوعی برخوردار است. برق خودرو تامین کننده انرژی لازم برای بسیاری از بخش های آن اعم از چراغ ها، بوق و غیره می‌باشد. در این مقاله به بررسی بخش هایی از برق خودرو میپردازیم.

تعمیرات برق خودروهای چینی در تعمیرگاه تمام خودروهای چینیبرق خودرو

یکی از بخش های بسیار مهم در هر خودرو سیستم برق و برق رسانی آن است که در این قسمت نقش اصلی را باتری ماشین به عهده دارد. اشتعال سوخت در موتور به وسیله ی سیستم برق خودرو صورت گرفته و اتومبیل توسط سیستم برق استارت خورده و روشن می شود. تمامی قسمتهای مهم اتومبیل به وسیله ی برقی کار می کند که توسط باتری ایجاد می شود بنابراین اگر برای سیستم برق خودرو مشکلی پیش آید، قطعا دچار مشکل جدی خواهد شد.

ازجمله اجزای مهم سیستم برق خودرو مدارهای اصلی الکتریکی خودروها مدار جرقه، مدار شارژ و مدار روشنائی است و علاوه بر مدارهای اصلی در اکثر خودروها مدارهای فرعی ازجمله مدار استارت، مدار بوق، مداربرف پاک کن، وغیره می باشد.

اجزای برق خودرو چیست

چند جزء اصلی و مهم در سیستم و فرآیند برق خودرو عبارتست از؛ باتری خودرو، که یكی از اجزاء اصلی سیستم برق خودرو است که انرژی شیمیائی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. به عبارت دیگرانرژی الکتریکی را به صورت انرژی شیمیائی در خود ذخیره کرده سپس به صورت انرژی الکتریکی پس می دهد. کویل، قطعه ای است که در خودرو وظیفه دارد ولتاژ ضعیف باتری در طی مراحا كار برق خودرو را بین 5000تا 25000 ولت افزایش دهد. دلکو، جزئی دیگر از سیستم و فرآیند برق خودرو است. دستگاهی است که با انرژی گرفتن از موتور وظیفه قطع و وصل جریان مدار اولیه کویل را به عهده دارد. شمع هم جزء مهمی از سیستم برق خودرو است که ولتاژ قوی کویل را بصورت پرتاب جرقه در آورده و باعث انفجار در اتاق احتراق می شود.

استارت راه انداز سیستم برق خودرو دستگاهی است که انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل نموده و مکانیزم آن راه اندازی موتور است و انرژی اولیه خود را از باتری تأمین می کند. دینام هم دستگاه بعدی در سیستم برق خودرو است که محرک آن موتور بوده و انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل می نماید و کاربرد آن تأمین انرژی الکتریکی دستگاههای مصرفی خودرو و شارژ باتری میباشد. آفتامات در سیستم برق خودرو دستگاهی است که به منظور تنظیم ولتاژ و جریان خروجی دینام بکار رفته است.

تعمیرات برق خودروهای چینی در تعمیرگاه تمام خودروهای چینی

حرف تعمیرکار:

ما دارای حدود 10 سال سابقه کار و تجربه در زمینه مکانیکی، تعمیرات و عیب یابی خودروهای چینی در تعمیرگاه موتور و گیربکس 115 هستیم و به عنوان برق کار خودرو به نصب و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودروهای چینی میپردازیم. ما در بخش تعمیر برق خودرو دارای مهارت های فنی، توان حل مساله و تسلط برسیستم های سیم کشی برق خودرو  هستیم و همچنین تمام تلاش ما در تعمیرگاه موتور و گیربکس 115 این است که اطلاعات خود را در زمینه سیستم های الکترونیکی و الکتریکی مطابق روز گسترش ذهیم.

سوابق کاری به طور خلاصه:

تکسنین گروه برق ومکانیک کرمان موتور: تعمیرگاه مرکزی1701(سال 90-93)، 1725(سال 94) و 1726(سال 95) و تعمیرگاه مرکزی 1715 (سال 96-97)، راه اندازی تعمیرگاه موتور و گیربکس 115 از سال 97 تا کنون

شماره تماس تعمیرکار تعمیرگاه موتور و گیربکس 115

09124283389   09384283389  جاوید ابراهیمی

حتما ببینید

تعمیر موتور در تعمیرگاه تمام خودروهای چینی

درباره موتور خودرو و قطعات و انواع موتور خودروهای چینی

در خودرو موتور قدرت و نیروی لازم برای حرکت خودرو را فراهم می آورد. شکل، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مکانیک سیار در محل تهران و کرج
تعمیرگاه اورژانسی موتور و گیربکس 115