گیربکس اتوماتیک و قطعات آن

گیربکس های اتوماتیک نیروی خود را از موتور خودرو دریافت میکنند و آن نیرو را به صورت افزایش قدرت (دنده یک) و یا افزایش سرعت (دنده پنج) به دیفرانسیل و چرخ های ماشین منتقل می نماید. در این مقاله به طور اجمالی درباره گیربکس اتوماتیک و قطعات آن صحبت مینماییم.

گیبربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک

همانطور که اشاره شد گیربکس نیروی موتور را به چرخ های ماشین و دیفرانسیل منتقل می نماید و در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک نیازی به تعویض دنده نیست. گیربکس‌های AT، گیربکس‌های CVT و گیبرکس های ATF از انواع گیربکس‌های اتوماتیک به شمار می‌روند. گیربکس های نیمه اتومات هم گیربکس‌های دوکلاچه DCT و گیربکس‌های AMT هستند که در خودروهایی نظیر فولکس واگن و فورد تا خودروهای چینی همچون جک S5 به کار میروند. گفتنی است گیربکس های MT از نوع دنده ای هستند که در تمامی خودروهای ملی و معمولی به کار میروند.

قطعات گیربکس اتوماتیک بطور کلی در دو دسته جای میگیریند؛

قطعات مکانیکی
قطعات هیدرولیکی

قطعات مکانیکی یا عملگرها که در گیربکس مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:
خورشیدی
قفسه
رینگ
هرزگرد
شفت ها
واسطه ها
پوسته
پیچ و رگلاژ باند
درپوش ها
گاورنر
آکومولاتور
سلکتور تعویض دنده
اهرم دنده پارک

قطعات هیدرولیکی یا کنترل گرها نیز عبارتند از:
کلاچ هیدرولیکی
کلاچ یکطرفه
سوپاپ تعویض ماسوره ای- مغناطیسی
آکومولاتور
باند ترمزی
گالری روغن
سوپاپ فشار شکن
رگولاتور فشار
لوله انتقال روغن
تورک کنورتور
پمپ اولیه

تعمیرگاه موتور و گیربکس 115

در تعمیرگاه موتور و گیربکس 115 کلیه تعمیرات موتور ماشین، گیربکس ها و اجزای خودروهای چینی انجام میپذیرد و شما میتوانید برای تعمیر، خرید و عیب یابی گیربکس خودرو چینی خود با تعمیرگاه تماس حاصل فرمایید.

انجام کلیه خدمات: تعمیرات تخصصی تمامی کارهای برق، مکانیکی، تنظیم موتور، جلوبندی، کولر و تزئینات و تامین قطعات تعویض دیسک و صفحه، تعویض تسمه تایم، تعویض لنت و تعمیر توربو شارژر و تعمیر گیربکس های اتومات (CVT ،ATF)،تعمیر گیربکس دنده ای، گیربکس اتومات و نیمه اتومات،تعمیر گیربکس MT، تعمیر گیربکس CVT، تعمیر گیربکس ATF، تعمیر گیربکس AMT، تعمیر گیربکس DCT با دستگاه و شارژ گاز کولر با دستگاه و صافکاری و نقاشی

 

شماره تماس تعمیرکار تعمیرگاه موتور و گیربکس 115

09124283389   09384283389  جاوید ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مکانیک سیار در محل تهران و کرج
تعمیرگاه اورژانسی موتور و گیربکس 115